آخرین اخبار از سیل هرمزگان| قطع راه ارتباطی ۱۰۰ روستا و قطع آب ۷۰ روستا

تابناک-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تداوم‌ بارش‌ها در استان هرمزگان موجب شده است به دلیل از بین‌ رفتن خطوط انتقال آب توسط سیلاب آب‌شرب ۷۰ روستا قطع شود و ۱۰۰ روستا نیز مسیر ترددشان مسدود است.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 18 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: بر اثر فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در حال حاضر بر ار آخرین ارزیابی انجام شده و گزارشات فرمانداران آب‌گرفتگی معابر عمومی و منازل در شهر بندرعباس، جزیره هرمز، میناب و رودان داشتیم.

وی افزود: طبق آخرین آمار تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان هرمزگان باز است و در این حوزه مشکل خاصی نداریم و قطعی برق در روستاها نیز با اعزام تیم‌های اتفاقات برطرف شده است و در حال حاضر فقط در 3 روستا قطعی برق داریم.

حسن‌زاده تاکید کرد: بالغ بر 70 روستا قطعی آب داریم که عمدتا به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آب‌بردگی خطوط انتقال آب است که به‌زودی برطرف خواهد شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: تعداد زیادی از روستاها که حدود 100 روستا هستند در آن‌ها انسداد موقتی مسیر داریم که به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آب‌نماها‌ است که به‌زودی این مسیرها هم بازگشایی خواهد شد. 

وی عنوان‌کرد: در شهرستان میناب به دلیل اینکه بحث کنترل سیلاب را دنبال می‌کردیم رهاسازی آب از سد استقلال میناب را داشتیم که 3 تا از روستاهای شهرستان میناب تخلیه اضطراری شده و به نقاط امن انتقال داده شدند.

حسن‌زاده تاکید‌کرد: در شهر رودان نیز تعدادی از خانوارها به دلیل آبگرفتگی منازل به نقاط امن انتقال داده شدند و گروه‌های جهادی نیز در شهر رودان بحث توزیع غذای گرم را انجام می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال تا این لحظه هیچ‌گونه خسارت جانی هم نداشتیم اما با توجه به اینکه سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه تقویت می‌شود و تا بامداد چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت مردم بایستی توصیه‌ها را بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار